Autorica Jennifer L. Armentrout u prvom od ukupno šest nastavaka serijala Iz krvi i pepela vrti se oko poznate teme – vampira, vukodlaka, bogova, junakinje s iznimnim moćima… Ništa spektakularno, ali dovoljno zanimljivo za lagani odmak od svakodnevice

Vampiri, ali koji se zovu Uzvišeni, Djevica s naznakom moći, bogovi od čijeg gnjeva svi strahuju i još poneki mitološki likovi, svi su isprepleteni u knjizi Iz krvi i pepela Jennifer L. Armentrout. Pričamo li o upečatljivom djelu fantasy literature? Svakako ne. No, kao štivo u koje želite uroniti da se na trenutak maknete od svakodnevice – može proći.

Problem koji sam imala tijekom čitanja je da su mi se sami likovi, pa čak i radnja činila poznatom, kao da sam to negdje već ranije pročitala. Čitajući druge recenzije ove knjige vidjela sam da nisam jedina. Iz krvi i pepela je kao spoj sage Sumrak i sličnih fantasy serijala primjerice autorice Sarah J. Maas, čiji su romani također dostupni i u knjižari Dominović. Ako vam je to vaša „go to“ literatura za potpuno opuštanje, onda su i djela Jennifer L. Armentrout za vas.

No, krenimo na samu knjigu. Izdvojila bih odmah na početku potpuno solidan prijevod knjige na hrvatski. Često u čitanju popularne tzv. young adult literature, a posebice u fantasy žanru poželite da knjigu čitate na izvornom jeziku, jer je prijevod poprilično očajan, kao da je provučen kroz Google translate.

Radnja knjige Iz krvi i pepela prati Poppy kako ju zovu bliski ljudi, iako ih nema puno, a punim imenom se zove Penellaphe i ona je – Djevica. Izabrana od bogova da uvede njoj poznat svijet u novo doba. Poppy je većinu svog života izolirana, smije razgovarati samo s par odabranih ljudi, a među njima su kralj i kraljica Uzvišenih te vojvoda i vojvotkinja u čijem dvorcu živi dok ne dođe njeno vrijeme za Uzvišenje. Lice si mora prekrivati jer kao izabrana od bogova ne smije dopustiti smrtnicima da je gledaju, no isto tako na dijelu lica ima ožiljke. I nitko je ne smije dodirnuti… Ipak, iako se čini da je Poppy nježno i zaštićeno biće, ona je potpuna suprotnost.

Sama knjiga počinje s njenim „izletom“ u bordel u kojem se spetlja s tzv. Princom tame kojeg ona u tom trenutku prepoznaje kao vještog vojnika kraljevske straže. Pogađate, početak je to ljubavnog odnosa, no tajne koje će putem otkrivati srušit će dotad poznati svijet Djevice i poljuljati njen odnos s Princom tame. Poppy je također blagoslovljena moćima koje koristi da pomogne onima koje su ugrizli Prokleti (u pravilu vampiri koji ne mogu kontrolirati svoju žeđ za krvlju), može osjetiti njihovu bol i smanjiti je te ih „ispratiti“ na drugi svijet u miru. Njen osobni stražar Vikter od malih ju je nogu naučio kako se boriti, pa je Poppy i vrsna borkinja, vješta s bodežima te lukom i strijelom i spremna se obraniti od svakog mogućeg napada.

Ipak, dvije suprotne sile se spremaju na sukob koji vrije već stotinama godina i Poppy će se naći u samom središtu. Dapače, postat će okosnica tog sukoba. Što čeka Poppy, hoće li se uspjeti oduprijeti silama tame koje je okružuju, je li Princ tame pozitivac ili negativac, hoće li doživjeti Uzvišenje…?

Iz krvi i pepela je serijal od šest nastavaka, znači prvi dio je samo uvod u pustolovine i drame koje tek očekuju Poppy. Dobra je informacija da je većina nastavaka već izdana, a posljednji šesti dio izlazi ove godine. Je li trebalo biti toliko nastavaka? Nije, autorica često nadugačko i naširoko opisuje pojedine scene i bespotrebno oteže radnju pokušavajući stvoriti napetost, no to joj najčešće ne uspijeva.

„Ona vražja jamica pojavila mu se prvo u desnome pa u lijevome obrazu. Casteel Da'Neer, princ Atlantije, široko se osmjehnuo pa me primio za ruku i rekao: “Idemo se kući vjenčati, moja princezo.“

Posljednja je to rečenica prve knjige u serijalu i s obzirom na to da sam krenula čitati i ostale nastavke, blago zavaravajuća s obzirom na daljnju radnju. No, riječ je o romantičnom fantasy serijalu, s ponekim scenama seksualnih odnosa, i ako želite uroniti u svijet gdje caruju moći, gdje se uz polubogove vežu vukodlaci, a vampiri se dijele na Proklete i Uzvišene…, a i to je samo početak ponekad zbunjujućih odnosa - Iz krvi i pepela može biti štivo i za vas.