Über das Buch
Edo Murtić bio je poznat po stvaralačkoj svestranosti i razvoju svog izričaja u raznim umjetničkim tehnikama. Posebice je njegovao strast prema keramici, a značajan dio opusa zadnjih godina njegova stvaralaštva poznatog pod nazivom “Nova apstrakcija“, realiziran je izvedbom monumentalnih keramičkih stijena. Ipak, Murtićeva keramika do sada nije doživjela cjelovit i objedinjeni izložbeni prikaz.
Muzej za umjetnost i obrt, u suradnji s Fondacijom Murtić i drugim privatnim zbirkama, predstavlja upravo takav, prvi objedinjeni prikaz Murtićevog opusa u keramici, s naglaskom na originalne murale nastale početkom 2000-ih u sklopu ciklusa „Nova apstrakcija“. U izložbu su uključeni i prikazi modela, skica i fotografija iz arhiva Fondacije te ploče i tanjuri iz ciklusa „Nova apstrakcija“, dio privatne zbirke i kolekcije Fondacije.
Fondacija Murtić ovom prilikom najavljuje i jedan od segmenata svoje buduće djelatnosti, predstavljajući keramike u ediciji, izvedene u produkciji Fondacije prema predlošcima i skicama koje je Edo Murtić izradio u periodu između 1998.- 2000. godine, ne dočekavši njihovu realizaciju.
Keramika Ede Murtića
(iz tekstra u katalogu izložbe)
...Pišući prije mnogo godina o slikama Ede Murtića, francuski kritičar Jean Cassou primijetio je kako je „sve u njima energija, bilo da je riječ o sadržaju ili pokretu“. Zaista, ono što je najupadljivije u Murtićevu svijetu to je silina pokreta koje on upisuje u površinu slike. Ti pokreti na najprecizniji način odaju njegove osobine i nalik su svojevrsnim grafikonima koji detektiraju sadržaje umjetnikove ličnosti. Kada je riječ o radovima u keramici, najčešće su to velike površine, točnije stijene postavljene u neki ambijent, bilo u enterijeru, bilo u vrtu ili na javnome mjestu. Čvrste i sigurne geste na krajnje jednostavan način određuju osnovnu strukturu djela. Međutim, one u isto vrijeme zrače energijom: brzim, silovitim pokretima koji nezaustavljivo klize s polja slike ispunjavajući čitav prostor. U kasnim djelima nastalim od sredine devedesetih, pa sve do pred sam kraj slikarova života, moguće je naći srodnosti s djelima iz razdoblja najsnažnijeg gestualnog slikarstva iz sedamdesetih godina. A to i jesu razdoblja u kojima je Murtić intenzivno radio keramiku, kako onu manjega formata (pladnjevi, tanjuri...), tako i murale, štoviše prijedlog za spomenik pjesniku Juri Kaštelanu...