Filter
0 0
0 0

SEDAM SIMFONIJA

Passwort: 425756
(0)Eine Bewertung hinterlassen
Jahr: 2007
Land: Hrvatska
Sprache: engleski
Sprache: njemački
Sprache: hrvatski
Einband: Papercover + Box
Grösse: 32 cm
ISBN: 979-0-706701-38-7
Preis
$ 262,50

Im Club sparen Sie $ 7,88.

Inklusive MwSt.

Möchten Sie to save $ 7,88 bei dieser Bestellung sparen und Mitglied imDominović club werden?

Sofort verfügbar

Bezahlmöglichkeiten

Barzahlung bei Lieferung, Kreditkarte (einmalig oder Ratenzahlung), Direktzahlung über ein Bankkonto

Über das Buch
Pogledom na europska glazbena zbivanja druge pol. 18. st. često su prvenstveno obuhvaćeni opusi velikih majstora bečke klasike, potiskujući u pozadinu stvaralaštvo niza skladatelja čije im je djelo suvremeno, ili im prethodi te pripada «prijelomnom razdoblju» i slijedi ideju prosvjetiteljskog «jednostavnog i prirodnog ukusa» («le gout simple et naturel»). Jedan od tih, u svjetskim razmjerima malo poznatih skladatelja je i Luka Sorkočević (Luca Sorgo; Dubrovnik 1734-1789) izdanak patricijske obitelji čiji korijeni sežu do u 13. st. Nakon katastrofalnog potresa i slijedećeg požara koji je Dubrovnik pogodio 1667. godine, kad je stradalo gotovo polovicu stanovništva te veći dio plemstva i kad su mnoga kulturna dobra bila uništena, pripadnici te obitelji počeli su se posebno isticati. Naime, zbog povoljnog položaja, njihova imovina i njezini pripadnici ostali su u najvećoj mjeri pošteđeni tako da se u jednom trenutku u Senatu Dubrovačke Republike iz te obitelji pojavilo čak sedmero braće. Iako je Dubrovnik doživio svoje “zlatno doba” u 17. st. (prije potresa), do sredine 18. st. u velikoj je mjeri obnovljen i još intenzivnije izgrađen, tako da je svoj drugi uspon doživio upravo u doba djelovanja Luke Sorkočevića, pa i kasnije, sve do 1808. god. kad je Napoleonovim dekretom ukinuta Republika nakon 400 god. njezina postojanja. Luka Sorkočević dobio je odlično obrazovanje: stroga disciplina i curriculum isusovačkog kolegija bili su upotpunjeni privatnom podukom. On, njegov brat i dvije sestre imali su i učitelja glazbe. Bio je to Talijan Giuseppe Valenti, 1750-ih godina aktivan kao maestro di cappella u katedrali, skladatelj skromne invencije, ali znatnog teorijskog znanja. O tome svjedoče dvije bilježnice u kojima je Luka 1754. zabilježio nekoliko vlastitih kraćih skladbi te vježbe iz teorije i kontrapunkta. Prema kratkoj biografiji sačuvanoj u arhivu Bizzaro u Državnom arhivu u Dubrovniku, Luka je boravio u Rimu na studiju glazbe kod Rinalda da Capue, vjerojatno u razdoblju između 1757. i 1762., a čini se da je studirao i književnost. Po povratku u Dubrovnik uključio se u obavljanje državnih poslova. Naime već od svoje 18. godine do smrti (izuzev godine studija) obnašao je različite službe (činovničke, sudske, upravne i diplomatske) - tako je npr. bio sudac za civilne poslove, savjetnik Maloga vijeća, vijećnik itd. Godine 1765. bio je određen za ambasadora u poslanstvu na kraljevskom dvoru u Francuskoj, što je odbio, ali je zato supotpisao dubrovačko-francuski ugovora u Dubrovniku 1776. Godine 1781., nekoliko mjeseci nakon smrti Marije Terezije, poslan je kao ambasador na carski dvor u Beč. Iz tog četveromjesečnog razdoblja potječe iscrpan dnevnik koji uz razne događaje i osobe iz političkog života dvora i Austrije evidentira i glazbeničke susrete te svjedočanstva vezana uz glazbeni život Beča i carskoga dvora. Sorkočević bilježi susrete s Ch. W. Gluckom, J. Haydnom, P. Metastasijem i dr., te opisuje priredbe - koncerte, kazališne i operne izvedbe, dvorske balove, đačke priredbe i nastupe glazbenika u privatnom krugu te glazbena zbivanja na povratku prema rodnome gradu (u Grazu, Ljubljani, Rijeci). Razmišlja o razlici između talijanskog i njemačkog muziciranja, o hrvatskim plesovima itd. Vjerojatno je sa svog putovanja donio i niz muzikalija - rukopisnih ili tiskanih koje su pohranjene s njegovom ostavštinom. Lako je moguće da je Sorkočević svoje iskustvo s glazbenim životom Beča iskoristio nekoliko godina kasnije, kada je 1787. imenovan povjerenikom kazališnih priredaba. Shrvan bolešću, koja ga nije napuštala od njegova povratka iz Beča, oduzeo si je život u obiteljskoj palači u Dubrovniku. U obitelji Sorkočević Luka nije bio jedini glazbenik; njegov sin Antun (1775-1841), književnik i posljednji dubrovački poslanik u Parizu prije ukinuća Republike, također je skladao, i to simfonije, komorne i vokalne skladbe. Kao glazbeno aktivna spominje se i Antunova sestra Marina (1767-?), no njezina djela (navodno nekoliko manjih vokalnih djela na svjetovne i duhovne tekstove) dosad nisu pronađena. U širu obitelj priženjena Elena Pucić-Sorkočević (Pozza-Sorgo, rođena Ranjina, 1784-1865), pjesnikinja i slikarica, prva je poznata skladateljica na hrvatskim prostorima kao autorica šest salonskih popijevki. Sve skladbe navedenih članova obitelji Sorkočević sačuvane su u glazbenoj zbirci Samostana Male braće u Dubrovniku. Tamo su dospjele u drugoj polovini 19. st. kad je Ivan Evanđelist Kuzmić, apotekar, orguljaš u samostanu i bibliotekar, prikupljao muzikalije od dubrovačkih obitelji i tako ih spašavao od zaborava i nemara. Velika glazbena zbirka franjevačkog samostana, uz izuzetno vrijednu opću knjižnicu, danas čuva više od 8.000 svezaka koji obuhvaćaju franjevački glazbeni materijal te zbirku muzikalija dubrovačke Republike - plemićkih i građanskih obitelji, ali i starije muzikalije iz dubrovačke katedrale. Kad uzmemo u obzir činjenicu da to nije jedini glazbeni fond u gradu (muzikalije se čuvaju još u Historijskom arhivu, Muzeju grada Dubrovnika, dominikanskom samostanu, isusovačkom kolegiju, a zbirka libreta u Znanstvenoj knjižnici) dobit ćemo približnu sliku o dubrovačkoj kulturnoj oazi okruženoj otomanskim teritorijem i zonama sukoba tijekom 18. i početkom 19. stoljeća. Iako Luka Sorkočević nije datirao većinu svojih radova (jedna sinfonia nosi nadnevak 14. 12. 1754., Lezioni di contrapunto te Overtura za obou, 2 violine i bas u G-duru datiraju iz iste godine), uvriježeno je mišljenje da su nastali između 1750. i 1770. god. Uglavnom su naslovljena kao Overtura ili Sinfonia, a neka ne nose nikakve naslove. Za niz skladbi nije jednoznačno prepoznatljivo pripadaju li orkestralnom, komornom ili pak solističkom aparatu. Obuhvaćaju osam dovršenih simfonija (sačuvane u dionicama, jedna od njih, u D-duru, dvostavačna je i sačuvana u sastavu 2 ob, 2 vl, b) jednu trostavačnu sonatu/simfoniju, jednu ouverturu (trostavačnu, za fl, vl i b), duo La vertu perdue za violinu, violončelo uz cembalo te dvije vokalne skladbe: ariju Qual rupe in mezzo all’onde za sopran i orkestar te prepjev na hrvatski psalma Super flumina Babilonis (Babilonskiem nad riekama) za sopran, tenor, bas i orgulje (continuo). Popijevka Na beruscku ustavka za sopran i klavir zabilježena je njegovom rukom, no vjerojatno je strane provenijencije. Najzanimljivija cjelina u njegovu opusu su trostavačne sinfonie (s rasporedom stavaka: brzi - umjereni - brzi) koje u formalnom i sadržajnom smislu predstavljaju prijelaz između baroknog i klasicističkog fenomena istog imena. Skladane su za gudački kvartet i puhače (obično su to oboe i rogovi a due). Sorkočević slijedi homofonsku strukturu, artikulira frazu u manje cjeline, katkad nesimetrične, živahne ritmike s čestim sinkopama i promjenama u akcentuaciji. Na prijelazu iz barokne monotematičnosti prema klasicističkoj bitematičnosti, u Sorkočevićevim prvim stavcima nazire se druga tema kao «pijevni odsječak» («cantabler Satz»), čime predstavljaju i prijelaz iz barokne dvodijelnosti prema trodijelnosti zrele klasike. U srednjem dijelu prvoga stavka autor rabi pasaže i mozaički niže motive. Srednji stavci redovito su pisani za gudački sastav, otmjene i galantne melodijske linije, dok su treći stavci izrazito motorički, te često trodijelno koncipirani. U Sorkočevićevoj melodici ima mannheimskih manira, dinamika je plošna, a instrumentacija prozračna, iako u nekim kompozicijama čak dijelom nedefinirana. U želji da se izvorna Sorkočevićeva glazba približi glazbenicima, posegnuto je za skladateljevim autografima. Vjera Katalinić
Kommentare
Ocjena proizvoda
Noch keine Kommentare. Sei der erste, der einen Kommentar abgibt.
Kommentar senden

Bewerten Sie den Artikel 

Ihre E-Mail wird nur verwendet, um auf Ihren Kommentar zu antworten.

Loyalty Club

Wir haben eine spezielle Behandlung für die wahren Buchliebhaber des Dominic Loyalty Club vorbereitet.

Wir behandeln unsere Clubmitglieder mit Rabatten und merken uns alle Ihre Bestellungen.

Weitere Informationen

Newsletter

Abonnieren Sie unseren Newsletter und erhalten Sie 10% Rabatt auf den ersten Einkauf.

Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Facebook messenger (like page)
Instagram
Sendgrid

Google analytics