O knjizi
Opisi nastavnih tema i kriteriji ocjenjivanja - Tjelesna i zdravstvena kultura u razrednoj nastavi Kamenke Živčić i Nevenke Breslauer velik su doprinos kineziološkoj znanosti jer počivaju na znanstvenim i stručnim spoznajama koje omogućavaju lakše provođenje nastave od prvoga do četvrtoga razreda osnovne škole. Knjiga će pomoći nastavnicima razredne nastave pri izvođenju, praćenju i ocjenjivanju nastavnih sadržaja iz predmeta Tjelesna i zdravstvena kultura. Autorice su s mnogo znanja, preciznosti i dosljednosti prezentirale tehnike izvedbi osnovnih oblika kretanja i kretnih struktura u pojedinim sportovima s brojnim informacijama o načinima njihova učenja.
U uvodnom dijelu autorice prezentiraju praćenje, provjeravanje i ocjenjivanje u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture, ciljeve tjelesnoga i zdravstvenoga područja, vrste i načela ocjenjivanja te njihovu primjenu. U uvodnom dijelu omogućeno je sagledavanje aspekata kvalitetnijega i sigurnijega izvođenja nastavnog procesa te su predočeni osnovni didaktički principi.
Osobito dobro obradile su poglavlje o stručnoj terminologiji te dale ilustrirane prikaze opisanih položaja i pokreta. Prije svega je potrebno naglasiti sistematični prikaz položaja i kretanja tijela kakvih je dosad malo u sličnim drugim publikacijama.
Osobito sistematično izložile su teme za svaki razred posebno. U tim poglavljima autorice su dale relevantne informacije koje upotpunjuju teorijske i stručne spoznaje te su pružile praktičarima oslonce za uspješniji rad. Za svaki razred od prvog do četvrtog, svako poglavlje sadrži: naziv teme, slikovni prikaz, opis tehnike izvedbe s početnim, glavnim i njezinim završnim dijelom, motoričke sposobnosti koje su potrebne i na koje se utječe, potrebno predznanje, metodičke postupke učenja, pogreške u izvedbi, potrebna nastavna pomagala, čuvanje i pomaganje pri izvedbi, nadgradnji elemenata, još neke nužne napomene i konačno: kriterije ocjenjivanja.
Budućim su čitateljima maksimalno umanjeni napori u vezi s razumijevanjem gradiva. Knjiga će omogućiti lakše učenje pojedinih sadržaja, pripremu i organizaciju nastave, a time kvalitetnije i objektivnije praćenje, provjeravanje i procjenjivanje, odnosno ocjenjivanje svakoga učenika posebno te sustavan pregled poznatoga i stečenoga znanja.
U današnjem načinu života dominiraju aktivnosti statičkoga tipa, veliku odgovornost za fizičkim kretanjem učenika imaju upravo učitelji razredne nastave. Samo visoko obrazovan učitelj može prenošenjem znanja pravilnoga, redovnoga vježbanja i kretanja, motivirati i ocijeniti motorička kretanja učenika te predočiti važnost vježbanja i razviti ljubav prema sportu.