Über das Buch
GILBERT I GEORGE među najuglednijim su i najutjecajnijim umjetnicima današnjice. Njihove slike, formatom monumentalne, nezaobilazno su mjesto umjetnosti 20. i 21. stoljeća, a nalaze se u zbirkama najznačajnijih svjetskih muzeja i galerija.
Slavni britanski umjetnici izlažu prvi put u Zagrebu i cijeloj regiji najnoviju seriju slika pod nazivom JACK FREAK PICTURES. Riječ je o 60-ak slika na kojima se bave univerzalnim temama kao što su smrt, religija, život, nacionalnost, seks, nada i novac. Ciklus JACK FREAK PICTURES fascinantna je posveta svjetski poznatom motivu britanske zastave (Union Jack Flag).
GILBERT I GEORGE uvijek su provokativniali, kako sami kažu, oni stvaraju “umjetnost za sve”. Izravno se obraćaju najširem krugu posjetitelja, ali zalažu se za odgovornu umjetnost koja ne daje gotove odgovore nego pobuđuje pitanja.
Prema piscu Michaelu Bracewellu JACK FREAK PICTURESpripadaju među „najikoničnije, filozofski najprodornije i vizualno najžešće radove“ koje su Gilbert i George stvorili.
Glavni slikovni element je Union Jack, britanska zastava. To je simbol koji je međunarodno prepoznatljiv, apstraktan, geometrijskog uzorka, a sadrži snažan društveni i politički naboj. Upravo stoga često se rabi - u rasponu od suvremene umjetnosti do agresivnog isticanja nacionalnog ponosa. Sve “Jack Freak Pictures“ i zamalo sve radove iz njihova opusa povezuju jednako napadni sami Gilbert i George - u raznolikim pojavnostima: kako plešu, krevelje se, zavijaju, promatraju, čekaju. Na nekim su slikama njihova tijela čitava, na drugima su dijelovi ili su pak iskrivljena. No, uvijek su u ulozi i subjekta i objekta, umjetničkog djela i umjetnika; sami su glumci u epskoj i složenoj slikovnoj drami koju su stvorili.
Londonski East End u kojem Gilbert i George žive i rade više od četrdeset godina, mjesto je radnje slika “Jack Freak“ koje usto uprizoruju brojne vidove suvremenog svijeta. U današnjem urbanom okolišu na radovima se za pozornost nadmeću medalje, zastave, zemljovidi, ulični natpisi, grafiti s drugim manje bjelodanim motivima poput zidova od cigle, građevina pa čak i lišća, što je sve gusto uslojeno i bogato iznijansirano da bi prizvalo (katkad i spojilo) osjećaj za prošlost, sadašnjost i budućnost. Postavljaju temeljna i jednostavna pitanja o religiji, identitetu, politici, ekonomiji, spolnosti i smrti. “Jack Freak Pictures“ ponovno potvrđuju status Gilberta i Georga kao istaknutih modernista i ističu zapažanje Roberta Rosenbluma kako nema dvojbe u “jedinstvo njihove dualnosti u životu i umjetnosti“. Sada se još istinitijom čini tvrdnja Michaela Bracewella da su oni “umjetnici vizionari poput Williama Blakea”.
Izložba Jack Freak Pictures iako je usko povezana s britanskim nacionalnim simbolom - zastavom (Union Jack), po svojoj je prirodi univerzalna budući da pokazuje sraz individualnih povijesti koju utjelovljuju likovi dvaju umjetnika s općom, nacionalnom poviješću. Ona, kao i mnogi drugi njihovi radovi, često uspoređivani s Balzacovom Ljudskom komedijom govori o teretu slavne povijesti, koja je ponekad lijepa i uzvišena, ali ponekad teška i sa svojim okoštalim konvencijama ograničavajuća. Gilbert & George dvojac je koji ne samo svojim radovima nego i svakim svojim novim nastupom javnosti postavlja kontroverzna pitanja koja potiču traženje novih odgovora.Iako odbijaju biti nazivani provokatorima, njihova umjetnost u kojoj, zalažući se za različitost izražavaju visoko moralne humane stavove, u svakom kontekstu može djelovati drukčije, poput lakmus papira.U svojim intervjuima pred zagrebački nastup to su dali i naslutiti, a ne treba smetnuti s uma da je izložba Jack Freak Pictures zamišljena za premijerno prikazivanje upravo u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu 2007. godine.