Filtering
hr en de
0 0
0 0
Homepage Items Books Arts Fine Arts LOJZE LOGAR: Sarcophag (U.S.)

LOJZE LOGAR: Sarcophag (U.S.)

Code: 232206
(0)Leave a review
Published: 2014
Country: Croatia
Language: Croatian
Binding: Paperback
Number of pages: 23
Dimensions: 30 cm
Price
$ 4,39

As a Club member you save $ 0,13.

Price includes VAT. For the European Union from 01.07.2021 the price of the product and postage may vary according to the tax rate for the country of delivery.

Do you want to save up to $ 0,13 on this order and become a member of the Dominović Club?

Available within 1-7 days
About the Book
GUSTA STROGOST LOJZE LOGARA Kroz više od četiri desetljeća likovnog stvaralaštva Lojze Logar je prošao kroz vrlo različita idejna i morfološka razdoblja, a gotovo cijelo to vrijeme bio je opravdano u središtu zanimanja slovenske likovne kritike. Razlozi za to su, naravno, u problemskoj zaoštrenosti mnogih njegovih opcija, u visokoj razini većine pređenih faza i u nespokojnoj naravi umjetnika koji se ne zadovoljava već postignutim dometima nego trajno pomiče raspone i ''podiže ljestvicu'' očekivanja. Naravno, dio njegovih reakcija uvjetovan je ili barem obilježen duhom vremena, oscilacijama ukusa, mijenama senzibiliteta, ali je njegov odgovor uvijek imao i doličnu osobnu mjeru i specifičan kreativni pečat. Formiran u šezdesetim godinama prošlog stoljeća, Lojze Logar nije mogao izmaknuti utjecaju pop-arta, izazovu neposrednih reakcija na aktualnu, čak efemernu zbilju. Napast popularne medijske slike, provokacija erotskih ili potrošački manipulirajućih znakova, interpolacija građe dnevničko-dokumentarnog karaktera dobro su došli barem kao kontrapunkt dogmama akademskog naukovanja, ali i kao izlazak iz slijepe ulice tzv. socijalističkog estetizma, odnosno umivene i gotovo već dekorativne lirske apstrakcije. Šanse obnovljene figuracije - ili u njegovu slučaju: polufiguracije, uvjetne, relativne mimetičnosti - značile su kompleksnije shvaćanje prostora, poigravanja iluzionističkim svojstvima kadra. Premda je Logarova popartistička epizoda bila dobro primljena ( '' Figura'', ''Tigra Cola'' itd.) sredinom sedamdesetih godina on se u potpunosti odrekao svake predstavljačke sugestije, bilo kakve referencijalnosti, a okrenuo tzv. primarnom slikarstvu, odnosno sasvim elementarnom komponiranju paralelnih pojaseva jednoliko nanešenog i pretežno monokromnog pigmenta. Istina, pritom nije zapustio energetski otisak vlastitog rukopisa, gestualni karakter ispisivanja i slobodno curenje preteklih kapi boje. Kriza moguće stereotipije razriješena je s nekoliko akcija konceptualnog karaktera. Primjerice, izlaganjem natpisa o eventualnom sudjelovanju umjesto pokazivanja izložaka ili pak serigrafiskim multipliciranjem ''akciono obrađene'' površine s titulom '' prve prave grafike'', odnosno ''prve prave špekulacije''. Sljedeći korak bilo je drastično interveniranje na površinama zvanim ''prezrene slike'', gdje je na - također monokronmim, tamno smeđim - gvaševima unosio elemente križanja, precrtavanja, nijekanja prethodno ostvarene kompozicije. Ali tu smo već na pragu obrata; žestina obračuna s prošlim kao da je uvodila u fazu naglašene ekspresivnosti, žestokih poteza, žarkih boja, čvrstih obrisa. Iz neutralnih pozadina ponovno su se počeli javljati biomorfni, plameni, fitomorfni oblici, s dominantnom konturom ženskog torza. Ciklusom ''Davidov vrt'' (1992) zaključena je plodna digresija suzdržane, potisnute kromatsko-tematske agresivnosti. Ciklusom zvanim ''Intermezzozoik'' Logar je ponovno uronio u kontemplaciju pročišćenih odnosa i tonski varirane monokromije tirkiznih preljeva. Riječ je o naslovu koji (možda ironično) određuje epohu kao, po mnogo čemu, prelaznu i ništa manje pretpovijesnu, primitivnu, prvotnu. Stoga je i njegov koloristički registar krajnje sužen, a kompozicioni elementi su na pola puta između geometrizma i ''drippinga''. Tim je ciklusom slikar obilježio konac prošloga stoljeća i njime je ušao u tisućljeće u kojem se nalazimo. Prošli smo ukratko glavnim postajama Logarove zanimljive i složene stvaralačke putanje, da hrvatskoj publici - kojoj ne bi trebao biti sasvim nepoznat, jer je više puta i kod nas izlagao - ukažemo na određeni kontinuitet u naglašenim mijenama, na logiku arze i teze njegovih cikličkih udaljavanja i navraćanja problematici slike. Kao basso continuo njegova slikanja naići ćemo na težnju elementarnosti i lapidarnosti, na učestalo pozivanje na geometrijske strukture ( posebno područje paralelnih traka svijetlijih i tamnijih naglasaka) i volju da ''ukroti'' monokromiju. Ciklus kojim se na najnovijoj izložbi predstavlja zove se indikativno ( i dvosmisleno, višeznačno ) SARCOPHAG (U.S.), a sva izložena djela su u tehnici akrilika na platnu i nastala su protekle, 2013. godine. Dakle, Lojze Logar dolazi u Split sa slikama sasvim recentnoga postanka, te u mnogome sintezom svih svojih dosadašnjih nastojanja. Kao malo kad ranije primijetit ćemo ''žeđ za apsolutnim'', potrebu za što jednostavnijim i što definitivnijim izrazom. Nina Pirnat-Spahić već je njegovo traženje obilježila kao autorefleksiju, put dugačkoga zrenja koji potom rezultira oslobađanjem nataloženog iskustva u jednom dahu, a Zoran Kržišnik je govorio o ''kontroliranoj spontanosti'', o sposobnosti da se s najmanje sredstava dosegne najveća izražajnost. Iz nataloženih slojeva vlastite prošlosti Logar sad koristi i geometrijsku matricu ( s dosta paralelizma ) i nijekanje svake predstavljačke funkcije ( hipetrofijom crnoga ), poziva se na strogost koja ga je vodila do koncepta, ali se i oslanja na afektivnu vrijednost delikatnih tirkiznih preljeva ( kojima je dodirnuo sugestiju nježnosti ). Suptilnost, delikatnost postupka najbolje se očituje u diferenciranju slojeva i planova crnila, jer se nanosi crne boje razlikuju upravo konfrontiranom tamnošću i zagasitošću, ali i neutralno nanošenim plohama nasuprot dinamično, reljefno i zrnato artikuliranim partijama. Na taj način, uz grafičke i kolorističke sastojke, optički učinak ovisi o načinu osvjetljenosti, o kutu gledanja ili o sabranosti na detalj u odnosu na cjelinu. A uokvireno prozračno plavetnilo kao da svojom fakturom otvara iluzionističke prodore u tkivu slike. Ako su ''crne slike'' američkog slikara Ada Reinharta trebale označiti posljednje slike, one koje premazuju i zatamnjuju čitavu tradiciju, Logarovi tamni, mračni radovi također imaju metaforičko, preneseno značenje, koje možemo naslutiti iz psihološkog predznaka upotrebljene ne-boje, ali mnogo određenije iščitati iz naslova što ga je autor svom ciklusu dao. Naime, naslov ciklusa je SARCOPHAG (U.S.). Ako bismo dodatak u tajanstvenoj zagradi - pogotovo zbog uvedenih točaka - još i mogli pročitati kao službenu karticu Sjedinjenih ( američkih ) država ( United States ), treba nam znanje grčkoga da shvatimo smisao termina sarkofag, jer se on ne odnosi samo na kameni grobni kovčeg nego i - ponajprije, doslovnije - na pojedeno meso. Naslovna igra riječima, dakle, upućuje nas na dijagnozu stanja, na epohalni okvir u kojemu živimo. Povezivanje američkog kolosa ( nimalo čudno za umjetnika, koji je bio inficiran pop-artom ) sa krizom i smrću potaknuo je ulogom moći koja širi nasilje, ali - još i više - okrutnom odmazdom ugrožene civilizacije, što se očitovala u dramatičnom rušenju njujorških ''blizanaca''. Ne moramo, međutim, prihvatiti doslovnost ovog tumačenja. Dovoljno nam je shvatiti kako iza prividne simetrije i jasnoga poretka Logarovih znakova stoji osjećanje tjeskobe, kako njegovo prizivanje sarkofaga nije klasicistička, eruditska igra nego uzvraćanje prvim i zadnjim pitanjima ekskluzivnim slikarskim sredstvima. Tonko Maroević
Comments
Ocjena proizvoda
No comments yet. Be the first one to comment.
Comment

Rate the article

Rate the product

Your e-mail will only be used for the purpose of responding to your comment.
FAQ
How long will it take for my order to be shipped?

Your order will be shipped within 5 business days. If certain products are not readily available, you will be informed about it during the shopping process. More information about delivery can be found here.

Do you deliver outside Croatia?

Yes, we deliver worldwide. If you want to find out more about delivery costs for specific countries click here.

How much does delivery cost?

In Croatia and Slovenia delivery costs 4 € | 30,14 kn. For orders over 55 € | 414,30 kn, delivery is free. For more information about delivery costs in Croatia, as well as other countries, check our Delivery Price List.

Can I pick up my order on the same day I placed it?

We always notify our customers when their books are ready to be picked up, so you will have to wait for the notification that will be sent to your e-mail address or to the phone number you left as your contact in the order.

I seem to be unable to find my way around the webshop. Is there another way to place an order?

If you’re having problems with your web order, you can always contact us via mail or phone. You can also place an order by phone or mail, but then you have to give us the following information: your name and surname, delivery address, your e-mail and phone number.

Loyalty Club

A special treatment awaits the true book lovers who join our Dominović Loyalty Club.

Our Club members have various discounts and we remember all their orders.

Learn more

Newsletter

Subscribe to our newsletter and get a 10% discount off your first purchase.

Zatvori

We value your privacy and personal data. We have updated our Privacy Policy in compliance with the latest General Data Protection Regulation.
To ensure that we give you the best experience on our website, we sometimes store small text files on your devices which are also known as cookies. 
You can read more about our Privacy Policy here.
You can read more about our Cookie Policy here.
You can manage and/or update or delete your cookie settings during every visit on our website. You can read more in our Cookie Policy.

Google Maps
Facebook Messenger (like page)
Instagram
Sendgrid

Google Analytics