About the Book
Milan Trenc: Nekako vjerujem ...da to što si okupirao javni prostor ne znači da ga uzimaš za sebe već za sve nas, da svi mi skupa nešto smislimo i otvorimo nekakav dijalog, da nešto pokrenemo naprijed, da nešto raspetljamo, da dođemo do nekakvih zaključaka. Vidim medijski prostor kao prostor dijaloga u kojemu zajednički rješavamo naše egzistencijalne probleme.
(Iz razgovora s Matkom Vladanovićem na tribini Strip-tease u Booksi)
Izložba Politika u Muzeju za umjetnost i obrt međunarodno renomiranog stripaša, ilustratora, scenarista i redatelja Milana Trenca, autora slikovnice „Noć u muzeju“ po kojoj je snimljen istoimeni filmski serijal, predstavlja u novom svjetlu.
Koncipirana je kao multimedijalni događaj koji će predstaviti recentne autorove ilustracije iz tjednika Globus, subotnjeg priloga Večernjeg lista Obzor i The New York Timesa, kao i izbor animiranih filmova, tv emisija i kazališnih režija.
Izložba daje uvid u autorovo stvaralaštvo nakon povratka u Hrvatsku iz New Yorka, gdje je pored uspjeha i ekranizacije ilustrirane knjige za djecu The Night at the Museum, ugled stekao prvenstveno kao ilustrator The New York Timesa, Fortune Magazina, Timea i drugih američkih tiskovina.
Okosnicu izložbe čine političke ilustracije objavljene u domaćem tisku kroz proteklih pet godina, koje u tehnici izvedbe variraju od crteža do digitalnih foto-montaža u cijeloj paleti različitih prijelaznih oblika što je karakteristično za Trencov fluidan odnos prema medijima. U drugom dijelu izložbe bit će predstavljeni nagrađivani animirani filmovi Slonić ide u vrtić (2008.) i Samoća (2010.), zatim igrano-animirana televizijska serija Šareni vremeplov (HRT, 2013.) i kazališna predstava Emil i detektivi (ZKM, 2015.). Postav izložbe naglašava poveznice u načinu razmišljanja koje ujedinjuju raznorodne medijske horizonte problematizirajući pitanje međuodnosa medija, tehnike, manire, kompozicije, proporcije, palete i svjetonazora kao ultimativne poveznice jednog autorskog izraza. Odabir naslova izložbe je višeznačan - temeljno proizlazi iz društveno-političkog konteksta novinskog medija, ali se u širem smislu odnosi i na metodu - izbora, mišljenja i djelovanja - neizbježnu u autorskom činu prikazivanja.