About the Book
„Na najrazličitijim kompleksnim zadacima, od opsežnih, ambiciozno zamišljenih i provedenih povijesnoumjetničkih i povijesnourbanističkih (terenskih) istraživanja, preko suradnje na urbanističkim i prostornim planovima do rada na izložbenim i izdavačkim projektima, od kojih su mnogi - a to s današnje točke gledišta nije prijeporno - uistinu obilježili cijelu epohu razvoja hrvatske povijesti umjetnosti i srodnih disciplina Milan Prelog je uspijevao okupiti sve raspoložive ljudske resurse. Dotadašnja istraživanja, ograničena na pojedinačne građevine, unaprijeđena su izučavanjem spomenika u njihovom cjelovitom prostorno-vremenskom kontekstu. Pritom se polazilo od uvjerenja da je osnovno mjerilo vrijednosti spomenikâ, od izdvojenih umjetničkih djela i građevina preko ruralnih do urbanih cjelina, upravo činjenica njihove pripadnosti kulturnom krajoliku - fenomenu stvorenom oplemenjivanjem prirodnog krajolika slojevitim materijalnim i duhovnim tragovima kulturâ zajednica koje su u njemu obitavale tijekom povijesti. Svijest o važnosti koncepta kulturnog krajolika - teorijski zasnovanog u prvom desetljeću dvadesetog stoljeća, a kanoniziranog na samom njegovom izmaku - jedan je od zajedničkih nazivnika teorijskog promišljanja hrvatske povijesti umjetnosti u naznačenom vremenu, nit koja povezuje djelovanje njezinih brojnih protagonista.
Okupljeni rukopisi priloga u zborniku dokaz su da je istraživanja posvećena različitim segmentima proučavanja i zaštite kompleksa koji nazivamo nacionalnom povijesnoumjetničkom i prostornom baštinom nužno koncipirati i provoditi u totalitetu, u suradnji i međusobnom uvažavanju svih struka koje su koncentrirane na baštinu u bilo kojem od njezinih aspekata, znanstvenom (akademsko- interpretativnim i primijenjenim istraživanjima), zaštitom spomenika, prostornim planiranjem i urbanističkom i arhitektonskom projektiranju u povijesnom prostoru.
Djelo je namijenjeno povjesničarima umjetnosti (istraživačima, pripadnicima službe zaštite spomenika, muzejsko-galerijskim djelatnicima, povjesničarima urbanizma i arhitekture, arhitektima, urbanistima, široj akademskoj zajednici u segmentu društveno-humanističkih znanosti, studentima svih navedenih područja, a s obzirom na kvalitetu i aktualnost tekstova svim pripadnicima zajednice zainteresiranima za umjetničku baštinu i očuvanje vrijednosti naslijeđenih povijesnih prostora.“
Danko Zelić (iz recenzije)